2017. július 23., vasárnap

Nyaralás, Lopar, Rab-sziget, Horvátország

Csütörtökön indultunk nyaralni. A turnusváltást sikerült jól elkerülni, a forgalom kiváló volt. A gyerekek is nagyon ügyesen viselték az utazást, egy szavuk se volt. Rab szigetére kompozni kellett. Gergő végigaludta a dolgot, Csanád pedig nagyon élvezte és nézelődtünk. Ahogy a szigetre érkeztünk, feltűnt, hogy a kabócák óriási zajt csapnak. Az autók zaját elnyomva zárt ablakon át is hangosan dongottak a völgyben. Érdekes, hogy éjszaka elcsendesednek :) Így egy cseppet se zavartak, csak hangulatot teremtettek :) Miután elfoglaltuk a szállást, még aznap kipróbáltuk a strandot :) Lopar Paradicsom-strandja sekély, finom homokos. A sekély itt tényleg sekély, sokáig kell térdig érő vízben sétálni, míg úszásra alkalmas részt találunk. De gyerekekkel tökéletes. Jó meleg a víz és krisztálytiszta annak ellenére is, hogy homokos. Rengeteg gyerekes van a parton és klassz homokvárat lehet építeni. Meg át lehet úszni a szemben lévő kis szigethez is, ahol viszont vigyázni kell a kiszállással a tengeri sünök miatt. Halak a sekély és a mély vízben is vannak, búvárkodni lehetett. A szállásunk az Epario Hotelben volt. Szuper volt, csak ajánlani tudom. Svédasztalos reggeli, de vacsorára menüt főztek, ráadásul istenien. Mediterrán konyha tökéletes lágy ízesítéssel, salátával frissen a kertből. Változatos és finom volt a kaja.
Pénteken természetesen strandoltunk, este pedig sétáltunk a gyerekekkel. Első este Gergő altatása olyan hosszúra sikerült, hogy eldöntöttük, másnap sétálunk babakocsival este, hátha elalszik vagy elfárad. Csani a vursliban ugrálóvárazott, aztán sétáltunk nagyot a parton a bazársorban. Gergő azonban végig kommentálta éberen az egészet, kifejezetten élvezte és nem segített az elalvásán egyáltalán :) Pedig napközben jól kimerült a nagy pancsolásban. Este a vacsoránál meglepve tapasztaltuk, hogy a szomszéd asztalnál Csanád régi ovis kis társa és szülei ülnek. Így Napsiékkal terveztük a hétvégi programot, a két gyerek jól eljátszott és lefoglalták egymást.
Szombaton strandoltunk a Paradicsom-strandon, meleg volt, viszont szeles volt az idő. Vasárnap 27 fok volt a maximum óriási széllel, ami strandolás helyett tökéletes városnéző idő. Így az én nagy örömömre kicsit császkáltunk Rab óvárosában. Délután úgy döntöttünk, hogy a sziget másik oldalán keresünk strand helyet, egy köveset de sekélyet azért, mert hátha ott nem fúj a szél és búvárkodni is lehet. A Suha Punta strandra jutott a választás. Meglepett, hogy fizetős a parkoló és utána megijdetünk s betonstég láttán, de arrébb sétálva kedves kis öblöcskét találtunk, ahol jókat búvárkodtunk, kincseket szedtünk, pancsoltunk kicsit.
Hétfőn azt terveztük, hogy még Napsiékkal kimegyünk délelőtt a szálláshoz közeli strandra, majd utána felfedezünk másik strandokat is a héten, viszont Csanád délelőtt belázasodott, majd a hasa is ment, így két nap pihenés volt nekem Csanival. Mialatt Gergővel kettesben strandolt Laci, mert hát a Kicsit nehéz egy szobában lefoglalni és így könnyű volt a parton elaltatni, meg élvezhettek egy kis apa-fia társaságot Laci és Gergő. Ezalatt mi 2 napig játszottunk Csanival összekuckózva a szobában. Így a strandok felfedezése elmaradt, de szerdán már megpróbálkoztunk a szálláshoz közeli stranddal négyesben és sikeresen (hasmenés és láz nélkül) kipancsiztuk magunkat búcsúzóul. Csani a vizes ugrálóvárral is megpróbálkozott és este elmentünk egy fagyira és egy vurslis ugrálóvárazásra is.
Hazafele is jó volt a forgalom, a kompnál voltak csak sokan, de egy óriási komppal utaztunk, így arra is egyből simán felfértünk. Ezúttal Gergő is nézelődött. Az autópályán ebédeltünk egy benzinkútnál, ahol volt játszótér is. Itt megmozgattuk a lábainkat és aztán jöttünk haza.
Minden nagyon klassz volt. Azóta igyekszem a fotókkal és a háztartással is utolérni magam.