2011. március 16., szerda

Amikor azt hiszed, hogy minden kapu bezárult és mégis akad rajta egy kis rés...

TB. Igen, egészségügyi biztosítás. Ma újult erővel megpróbáltunk visszamenni Lacival és olasz kártyát kérni. Nem sikerült nem ugyanahhoz a pultos nénihez kerülni, mint múltkor. Sebaj. Most eldöntöttem, hogy addig beszélek (illetve nyögdösök olaszul), amíg nem adnak nekem kártyát. A hölgy megkérdezte megint a szomszédját. Ő rázta a fejét. Én közöltem, hogy de a törvény szerint én nem fizethetek otthon, szóval én itt szeretnék. Erre hívtak egy másik nőt. Aztán megpróbáltam előhalászni azt a fizetésről szóló igazolást, amit abból az időről kaptam, amikor még nem voltam doktoráns, meg amikor már nem voltam doktoráns, de a centerben dolgoztam. És igen. Ekkor csillant meg a remény, hogy akkor én elképzelhető, hogy benne vagyok a munkaügyi nyilvántartásban. Utasítást adtak, hogy menjek el a munkaügyi hivatalba, ahol nekem adnak egy papírt, amiben benne van, hogy benne vagyok a rendszerben és volt itt Olaszországban munkavállalói státuszom. Ha ez megvan, akkor többet tudnak tenni.

Autóba pattantunk és nehezen, de megtaláltuk ezt a hivatalt. Mondanom se kell, hogy 5 ablak közül 2 volt nyitva és csak az egyik hölgy dolgozott. Az egész hely olyan volt, mint egy nyelő. Az emberek csak jöttek, de senki se végzett az ügyével. Aztán sorra kerültem. És igen, benne voltam a rendszerben. A nevemet lekérdezte a nő és 2 féle nyomtatványt is adott és még azon nyomban visszatérhettem az egészségügyi hivatalba. Ott véletlenül megint ahhoz a nőhöz kerültem, akinél voltam és megnézte és kérdezett és összeültek és adtak nekem kártyát. Ami mivel már megszűnt a munkaviszonyom, ezért csak naptári félévig tart (vagyis június végéig), de most hallottak arról, hogy a Provincia törvényt hozott az olyan esetekre, mint én (EU-s diák hosszabb tartózkodással), vagyis hogy fizethetek olasz TB-t, viszont még semmi információja nincs senkinek a részletekről. Ez még idő, míg átkerül a gyakorlatba a dolog. Viszont megígérték, hogy ha nekem már van ilyen kártyám, akkor utána ha visszajövök júniusban, akkor tudnak velem valamit fizettetni azért, hogy meghosszabbítsam a státuszom. A lényeg az volt, hogy bekerültem a nyilvántartásba. Aztán most már csak abban tudok bízni, hogy valóban benne is tudok maradni. De nagyon ígérték. Erősen bízom benne.

Múlt héten "kirúgtunk a hámból" és voltunk indiai étteremben kettesben Lacival. A hely olaszos, a kaja egészen tűrhető, de hazudnék, ha azt állítanám, hogy megközelítette az amerikában elfogyasztott indiai ételek ízét. Mindenesetre finom volt.

Aztán voltunk pizzázni is, ahol én tésztát rendeltem... soha nem mondtam volna azt magamról, hogy étteremben megkívánom és tésztát rendelek. De isteni volt. Csak az adagot mérték túl. A La Grotta nevű helyen óriáspizzákat és óriáspasztákat adnak. Brazil barátainkkal mentünk, akikkel már régóta nem sikerült közös programot szerveznünk. Egyúttal megleptek az első babaajándékkal :)
És íme egy friss fotó. Laci nem bírt magával és lefotózott :)

1 megjegyzés: