2013. április 29., hétfő

Nyaralás 1. Orlando

Megérdemelt pihenésünket töltjük Floridában. Mert muszáj volt már kitörni a hétköznapokból, mert muszáj volt a napsütés, tengervíz, a környezetváltozás. Munka, net pihen, mi meg világot látunk. Floridát mindenképp meg akartuk nézni, mert sok a látnivaló (Szórakoztató parkok, természet) és mert 1.5-2 órás repüléssel a trópusokon találjuk magunkat. Nem titok, hogy én már gyerekkoromban is jártam erre és így régi ismerősökkel is találkozhatok.
A repülőút sima volt, Csani imádta a kisbuszos, mozgólépcsős, vonatos beszállással kezdődő reputat. Villogó targoncák, emelős autók, majd a repülőn nasit is adnak... Ez rossz dolog nem lehet.
Orlandóban a reptéren is halas akvárium van, ez is tetszett neki. Majd autót béreltünk, gyerekülést, napernyőt és fürdőspelust vettünk és irány a szálloda. Csani már a múltkori chicagoi hosszúhétvégéről összecsukva is megismerte a kiságyat. Birtokba vette. Élvezte.
Első nap Disney Worldbe mentünk. Kisvonattal, majd hajóval vittek a park bejáratához. Sokan voltak, de még elviselhető volt a tömeg hétköznap lévén. A parkban felépített városok, lovak által húzott villamosok, karaktereknek öltözött dolgozók, középen a Disney kastéllyal. Csani az elején megszeppent a tömegtől, majd rájött, hogy itt minden neki szól és aztán belazult, kivirult.
Ültünk mézescsuporban Micimackós hullámvasúton, meg kalózok közt. Ez utóbbi nem tetszett a fiúnak. Viszont a lovacskás körhinta nagy kedvence volt. Aztán dzsungel-hajón is voltunk, meg néztünk éneklős macis showt. Dumbos játszóházban csúszdázott, toy storys hullámvasúton ültünk, majd Buzz-zal lehetett fényképezkedni. A Toy Storys Buzz Csani nagy kedvence, meg is tanulta szépen mondani a nevét. A sorban állva nagy mellénnyel gyakorolta, hogyan fog ő is pacsit adni Buzznak, majd hirtelen élesben megijedt a szitutól :) versenyautóztunk, pacsit nem adtunk Goofynak, Minnie-nek, Daisynek... Nagy gőzössel is utaztunk. Élményekben gazdag napot zártunk. A déli alvás hiányát is jól tűrte a fiú, panaszunk egy szál se. A főnök szerint felesleges ilyen kcsi gyereket vinni így nyaralni, mert úgyse emlékszik rá, de ezzel nem értünk egyet. Óriási élmény ez a picúrnak, teljesen kivirult, új szavakat tanult, egész nap meséli, hogy mi mindennel találkozott. Kinyílik előtte a világ és az nagyon is jó dolog.