2013. április 30., kedd

Nyaralás 3. Naples

Negyedik nap elutaztunk Naplesbe. Nápoly magyarul. Híres strandjairól, a "cukor" homokjáról, ami hófehér. Itt fő programunk a strandolás, pihenés volt. Az utazás napján délután máris megnéztük a partot, nem bírtuk ki :) ahogy az útikönyvek írják: hófehér homok, kagylók a parton (maradékok és még élők is!), mélyzöld, áttetsző, kristálytiszta víz, maga a Golf-öböl, óriási halak a lábunk között, pálmafák. Leírhatatlan. Arról is híres, hogy hosszú a partszakasz, végig a város szélén, és nincsennek hotelek a parton, hanem lakóházak, villák, vagy érintetlenebb erdő. Nincsenek árusok, hangos zene, fagyisok, csak maga a csodaszép part. Csani először csak barátkozott, milyen is a homokba süppedve botladozni, majd hamar átvette a strandolós viselkedést. Kagylók piszkálása, homokvár építése, láb-áztatás, strandlabdázás, szomszéd gyerekek bámulása. Másnap már csak említeni kellett, hogy hova megyünk és öltözött, sietett a partra :) A szállásunk egy 5-10 percre volt a Vanderbilt strandtól. Amanda és Zsuzsi is kijött aznap egy kicsit, így hosszú idő után találkozhattam velük. Csani csak hordta a vizet, épített és rombolt, imádta a partot. Délelőtt strand, délben szundi, délután strand. Tudunk élni :) Másnap egy másik strandra mentünk, Wiggins a neve. Kicsit északabbra. Hétfő lévén kevesebben voltak, főleg gyerekes anyukák, nagymamák.  És megtörtént az, ami Brazíliában: két vad delfin kiúszott a partra halászni. Csakhogy most sokkal közelebb, mint Brazíliában. Ugráltak, úsztak, tőlünk pár méterre. Hihetetlen, de tényleg. Alig hittünk a szemünknek. Szerencsések vagyunk. Ott lubickoltak mellettünk. Csanikámtól ha kérdezzük, csak úgy mutogatja, hogy ugrott a delfin :)
Délután megnéztük a "belvárost", vagyis a főutca végén a strandot... Semmi szmog, semmi tömeg, semmi felhőkarcoló, csak villák és a víz. Ez aztán a belváros! Onnan ráláttunk a híres mólóra (Pier). Majd ettünk egy finom vacsit Zsuzsival, Amandával és a barátjával. Sajnos búcsút is intettünk nekik. Ki tudja, mikor találkozom velük újra. Remélem, hamar.