2013. május 3., péntek

Nyaralás 5. Key West, Fort Lauderdale

Key Largoból átautóztunk Key Westre. USA legdélibb pontjára, ahonnan közel Kuba, kicsit bohém városka, inkább bulihely, mint paradicsom. Az út végig szigeteken (a különböző "Keys" szigeteken) és hidakon vezet, látni a csodaszép türkiz vízet, szinte érezni a korall zátonyokat. Mire odaértünk, egy óriási trópusi zivatarba csöppentünk, féltünk, hogy leáll az autó, mert akkora tócsák voltak az úton, ömlött a víz. Félelmetes, micsoda felhőszakadás tud itt lenni. A szálláson megvártuk, míg elállt, majd nekiláttunk a városkának. A fiúnak beígért kisvonat sajnos már nem járt. Szegénykém egész nap azt várta, mondogatta, jött mindenhova egy szó nélkül, mert utána vonatozunk. Erre délután már nem járt. Legyalogoltunk a legdélibb pontra, beálltunk a sorba fotózni, nem messze Kubától, az óceán felé, bokáig érő pocsolyákon át sétáltunk, megnéztünk mindent kívülről (minden más is bezárt fél 5-kor), Hemingway házát, világító tornyot, végigsétáltunk a fő utcán, ami összeköti az Atlanti-óceánt a Golf-öböllel, majd az öböl partján megnéztük a naplementét. Gyönyörű idő volt hozzá.

Utolsó napunk az utazásról szólt, vissza a szigeteken és Miamin át Fort Lauderdale-be, ahonnan másnap visszaautózunk Orlandoba, ahonnan Cincinnatibe repülünk. A szigeteken egy kihalóban lévő szarvas is él (ezen én meglepődtem, a viharos, pálmafás, szigetes, aligátoros és óceáni területen hogy élhet szarvas), amit Laci látott is az útról vezetés közben. No meg két iguánt. A vihar megint az úton ért minket.

Az autózás hosszú volt, de tűrhető. Az ég itt-ott leszakadt. Délután még megnéztük az Atlanti-óceánt, megmártóztunk benne, pancsiztunk a medencében is. Holnap nagy út előtt állunk, vissza a szürke hétköznapokba.