2011. április 7., csütörtök

Hétköznapok, ebéd

Új munkahely, új menza. Negyed óra sétára a centertől. Eldugott helyen, kicsi. De annál jobb. Azt hiszem, megvan a trentoi menzák ragsorának elsője (még ha épp nem is Trentoban van).

Előszöris mindenki autóval jár. Mert "messze van". Parkoló helyet nem tudom, hogy hogyan találnak, de szűk, kicsi, tömött utcácskára nyílik az étterem. Sebaj. Ha másoknál van hely, akkor megyek autóval én is, de arra senki rá nem venne, hogy a kocsit ekkora távolságra pöfögtessem és minden alkalommal leizzadjak a parkolás miatt.

Ma egyedül voltam enni (egyébként általában hozok magammal kaját és azt eszem helyben, de mostanra elfogyott otthon minden és tegnap sziklát mászni voltunk (illetve Laci mászott én meg biztosítottam, mert mostmár nem megyek falra "ilyen állapotban")). Szóval ma egyedül sétáltam el a menzára. Csicseregtek a madarak, ragyogott a Nap, virágzik az orgona és minden tavaszi virág. Negyed óra kereken. Friss levegő, agytisztulás.

Mattarello egyébként nagyon hangulatos hely szerintem. Nagyon-nagyon csendes. Szűk utcácskák. Olaszos, de nyugodt. Van egy patak is.

A menza messzisége miatt mindenki panaszkodik és epekedve várja, hogy Povoba kerüljön a laborja, mert ott csak 2 percre vannak a menzák (és több menza is van), nagyobb kajaválasztékkal (gondolják). Egyetlen előnye az lenne, hogy közelebb van sokkal. Egyébként a menza hiába nagyobb Povoban, mindig hosszú sorok kígyóznak, míg itt sosincs sor. Hiába kígyóznak a sorok, az étel minősége összehasonlíthatatlan. Eddig csak pár alkalommal ettem itt, de valami nagyon finom volt. És sok. Ma is volt a kedvenc spenótos raviolim. A paradicsomos-borsóköret fűszeres, a hús ízletes, a tört krumpli sima és nem darabos és pont megfelelően sós. A salátát előre kiszedik, de sosincs benne paradicsom, csak zöld saláta meg répa (amiket én szeretek). Van mindig gyümölcs, gyümi befőtt, puding, joghurt vagy tortaszelet. Lehet helyben kávét venni rendes bárpultosat (nem automata, nem, nem), üveg poharakat adnak és közel van az innivalós masina az asztalokhoz. Engem hidegen hagy, hogy gyalog 15 perc, kocsival 5 perc, attól még nyugis és jó. Gyakran van canederli is brodoval (helyi húsleves spéci gombócokkal). Nem hideg és nem kemény/nyers a sült/főtt/törtkrumpli, mindig kétféle húsból lehet választani, vagyis nincs olyan, hogy csak főtt spenót vagy sült padlizsánt lehet a krumplihoz vagy borsóhoz választani "főételként". A tészta al dente és húsos a ragú. A hamburger husi belseje is át van kellemesen sütve és ízletes.

Nem dicsérem tovább. Nekem tetszik. Mondjuk nyáron már nehézkesebb az a 15 perces séta visszafele enyhén meredek úton. De egyenlőre jobban kedvelem Mattarellot Povoval szemben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése