2017. február 16., csütörtök

Gergő és Csanád mostanában

Geri most mindent idead, mekínál. Csak úgy eszik, ha van kanál az ő kezében is, és igyekszik valamibe bele is dugni azt a kanalat. Két lehetősége van: hagyom neki, hogy maszatoljon, vagy üres tálat adok neki. Utóbbi nem működik, határozottan kéri, hogy legyen valami, amit széttúrhat vele. Marad az állandó maszatolás. A határozott kérések egyre egyértelműbbek, ügyesen mutogatja kézzel vagy szemmel, hogy mit is szeretne. Sőt, elkezdett verbálisan is jelezni. Például ha kanalat lát valahol, egyből cuppog. Mintha éhes lenne, de nem az, csak a kanál az egyenlő az evéssel és azt így mutatja. Zeneszónál továbbra is mindig "tátogásra" fakad. Imádja a lámpákat és a kapcsolókat, bár a kanál most mindenek felett. Eddig is tolta a kisautókat, de most komolyabban tologatja. Tényleg egyre kifejezőbb. Az esti mesekönyveiben ha meglát egy autót vagy repülőt, akkor búgat. Sőt, tegnap megzabáltam, mert meglátta a tűzoltóautót és akkor tátogott, vagyis azt várta, hogy mint mindig, kezdjek el "ninózni". Aztán a cicánál is tátogott, mert ott "miauzni" szoktam. Elhűltem rajta, milyen kis ügyes. Furcsa, mert kis öntörvényű kölyök, ha kérdezem, rám se hederít, nem is figyel sokszor, izgága és csak Csanádot lesi, mégis ki-kibukik, hogy mennyi mindent tud már, csak nem árulja el :) Egy hete ügyesen rág, abszolút mennek a darabosabb kaják is, bár lassabban és kevesebbet eszik belőlük, de habzsidőzsizi a sajtdarabokat, kiflit, kenyérhéjat és hasonlókat. Irtó nagy evő. Rengeteget és habzsolva eszi, látszik is rajta, hogy kis duci. Ma viszem mérekezni, kíváncsi leszek rá. Az éjszakák javuló tendenciát mutattak, éjjel 2 körül mindig megébred, akkor hosszabb visszaaludnia, de utána csak 4 vagy 5-kor kel enni. Kivéve most este. Tragédia volt, óránként kelt, semmi se volt jó neki. Kivettem, de akkor szenvedett, visszatettem, arra megnyugodott, viszont nem bírt elaludni. Ez most engem is nagyon megviselt. De megnéztem ma azt, ahol sokat rág és nyulkál a szájában és kikandikál egy fogacska. Mondjuk furcsa helyen van, olyan kicsi a szája, félek is, hogy hova fognak elférni a fogai. És nyála egyáltalán nem folyt mostanában, szóval nem tudom, hogy jól láttam-e. Egyre többször stabilan áll és már vagy kétszer felállt guggolásból magától támasz nélkül. Jókedvű kölyök továbbra is és most kezd újra kicsit kinyílni és nem fél annyira másoktól, egy nap után Mamiméknál is már magától járta be a lakást és nem zavarta, ha épp nem látott minket sehol.

Csanád németre jár, most tudtam meg. Olyan szavakat tud, hogy le vagyok döbbenve. A program az oviban továbbra is rengeteg, készülnek lassan a farsangra. Most voltunk "nyaralni" Galyatetőn és hihetetlen ügyes nagy fiam van. Pikk-pakk megtanult síelni! Első nap 2 órát síelgetett, majd másnap 3 órát és nagy pályán jött le hegytetőről aljára. Döbbenet. Olyan kis ügyes sportos kölyök, jó érzéke van ezekhez. Bukfencet is, úszást is hamar megtanulta és a síelés se kottyant meg neki. Odafigyelő, mostanában ha szóba kerül a takarítás, megkérdezi mindig, hogy Anya, ha nem porszívóztál ki, én szívesen segítek :) És az angolja valahol mégiscsak tudat alatt jelen van neki, ugyanis most az a mániája, hogy Red Hot Chilli Peppers dalokat hallgat és a szöveget énekli hol halandzsával, hol pedig olyan tökéletesen kihallva és kiejtve, hogy én se hallom meg, csak miután tőle hallom, hogy ja, tényleg azt énekli. Ennek a mániának a hatására ő most rock sztár akar lenni, ha nagy lesz, pontosabban ő már most olyan, mint egy kicsi Antony, csak tetoválások nélkül. Azt is kifejtette, hogy neki nem lesznek olyan tűs tetoválásai, csak ragasztós. :) Luca barátnőjével már be is osztották, hogy Csani énekes lesz, Luca meg dobol. Felszabadult kis kölyök, nagyon kedves és látszik, hogy most nagyon jól érzi magát a bőrében.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése