2009. augusztus 22., szombat

Strasbourg,1.nap

Az éjszakát sikerült átvészelnem, bár mivel az ablakom a parkolóra néz, állandóan jöttek-mentek éjjel is meg reggel is. Kukásautó szerű hangos zajok. De azértsikerült jó mélyen aludnom a tegnapi hosszú út után. Az ágy puha, remélem, a hátam fogja bírni. Fél 9kor keltem. A reggelitől azt hiszem, nem fogok elhízni.
Szobám kilátása.Utána gyorsan nyakamba vettem a várost. (Szállásom kívülről:)
A szállásom a Palais de Justice (Igazságpalota) mellett van, meg egy templom mellett:

Íme a bíróság.
Ébredező emberek, csak kutyákat sétáltattak, amúgy béke és nyugalom. Azt hiszem, Strasbourgot csakis reggel szabad látni. Csodaszép és van egy bája. Az utcák a turistalátványosságoktól távol is rendezettek, csinosak. A folyóparton sétáltam, nem rohantam. Nem akartam olyan igazi futkosó turista lenni. Úszkáltam a francia nyelvben, viszonoztam a „Bonjours!”-okat. A gesztenyefasorok már halványan vörösödnek. Kacsák és hattyúk voltak csak a vízen. A hajókázók még aludtak.




Innen elsétáltam a Place de la Republique-re. Ugye ismerős Lacinak meg Zolinak? ;) Gyönyörűen rendben tartott tér hatalmas platánokkal.



Átkeltem a hídon és a Rue des Juifs felől közelítettem meg a Katedrálist. A téren alig voltak, csak helybéliek, meg pár turista térképpel lézengett a belvárosban. Ideális. Persze már megint bementem a katedrálisba fotózni és mivel alig voltak, sikerült megörökítenem a szószéket is. És persze megint elkapott az a bizonyos meglepett érzés, amikor a fényképezőm vaku nélkül (egy kis VR segítséggel) tiszta fotókat produkált. Örültem neki, hogy van :) Ekkor már gyülekeztek az emberek, egyre többen lettek 10 óra után.
Sajnos egy maseratit elmulasztottam, de a fotókon egyebek is akadnak :)



A katedrális.



Szószék.










Lementem a partra és a Place du marche aux cochons de lait és a Place du marche aux poissons nevű téren piac volt. Nem bírtam ellenállni a nyári almának, vettem párat.
Ablakban a szőlő

A piac.
Aztán visszaslattyogtam a Gutenberg térre, onnan egyenesen a Rue des Grandes Arcades-on sétáltam, boltba mentem. Ebédre nem volt kedvem nagyot enni, majd inkább délután, vagy este. Baguette (pontosabban egy fél, vagyis „demi baguette”), joghurt (ezzel nagy bajban voltam, mert minden csak nagy kiszerelésben van. 4 joghurt, vagy az ivójoghurtok meg 1,5-2literesek... de végül csak vettem egy kettes kiszereléses kókuszos „yaourt”-ot, meg rágcsákat, meg innivalót. Még szatyorral is votl kedvem sétálni, így egy bevásárlóutcán haladtam szállásomtól távolodva. Azonban a szatyor nehéz volt, az idő meg csak telt, így Petite France-ra nem jutott időm :( Viszont egy egész kajanegyedet találtam, így lesz hol ennem, ha nem tudnék. Remélem, nem romlik el az idő és jövő pénteken alkalmam lesz Petite France városrészt is megcsodálni alaposan. Szép.

Place Brogile:



Még mindig szép város Strasbourg. A konfin ma van a regisztráció, meg nyitó előadás, meg „get together” („gyerünk össze” :P). Puszi mindenkinek!



Nagyobb térképre váltás

1 megjegyzés:

  1. Hehe, nem csak a Place de la Republique ismerős :-) Érezd jól magad az ismerős helyen! Ha van időd, szállj fel egy városnéző hajóra, szerintem az nagyon jó, egész másképp néz ki a város a vízről nézve. Tudok ajánlani egy jó kebabost :D

    VálaszTörlés