2009. október 13., kedd

EMBO - endocitozis

Tegnap sikeresen kielemeztuk a mitozisos videot, villamgyorsan animalnom is sikerult (kulon szemelyes keresemre) a gyak utolso perceiben. Aztan azt nem is meseltem meg, hogy megneztuk, hogyan is megy egy mikroinjektalas, lattunk szabad szemmel meg mikroszkop alatt is zebrahal petesejteket sorban csucsulni a targylemezen kalitkaba zarva :)
Ma megint erdekes volt minden. Kicsit nosztalgikus. Sarjadzo eleszto genetika, endocitozisban resztvevo feherjek fluoreszcens festese, mikroszkop alatti vizsgalata, felvetele. Aztan FRAP (Fluorescence Recovery After Photobleaching)-ot is csinaltunk. Sikerelmeny a multkori sikertelen sejtkeresesem utan, hogy ma megdicsert mindenki, mert nekem volt a legfinomabb kezem a mikroszkop joystickjahoz, meg a "mosas" pillanatanak elkapasahoz. :) Sot, elotte az unalmasnak velt mintaelokeszitest is rambiztak a tobbiek mondvan, hadd pipettazzon ez a szerencsetlen szamitogeppel dolgozo lany :) Otthon ereztem magam kicsit a pici elesztotenyeszetet latva a muslica embrio meg oriasi emlos sejtek utan :)
Aztan a labor vegen visszamentem es kimentettem a multkori mitozisos videonkat :D
Klassz. Megprobalom feltenni ide, bar ketlem, hogy sikerul, mert nagy file. Majd lementek hozza egy programot, amivel ki tudom venni a zaj nagy reszet. Ilyeneket is tanitgatnak itt. Tetszik a kurzus, joval nagyobb ralatasom van a kiserletekre mostmar talan es kicsit belekostolhatok az ujabb technikakba. Persze azert nem osszehasonlithato a tapasztalattal, meg azzal a sok mikroszkopos tudassal, amivel a tobbiek buszkelkednek. De en akkoris orulok ennek a picinek is, amit magamra szedek :)
Tegnap este nem sikerult aludnom. Az erkelyen telefonalt egy nemet pasas orakig, eleg hangosan. Minden percben abban remenykedtem, hogy meruljon mar le... nem tette. Duhos voltam kicsit, mert a szobatarsam amugyis mindig extra hamar lefekszik, en meg mar igy is biztosan zavartam, ezert inkabb en is a pihenes mellett dontottem, erre csak tehetetlenul hallgattam a szomszedunkat. Inkabb vmi hasznosat csinaltam volna.
Ma az eloadasok is erdekesek voltak. Jott egy pasas, aki prokariota citoszkeletonrol beszelt. Az Alberts konyv, meg masok tanitasanak ellenkezojet probalta bebizonyitani. Marha erdekes volt. Bar altalaban egyebkent is eleg jo nevu embereket sikerult osszetoborozniuk.
Ma volt egy kis holtpontom hazamenetel szempontjabol. Egyreszt almos vagyok, masreszt most mar kicsit varom a veget, bar tapasztalataim szerint ilyenkor kezd begyorsulni minden. Eddig lassan teltek a napok, erdekes es uj dolgok tortentek es a honvagy se volt jelentos, viszont most meg peregni fog minden (ha ugy lesz, mint szokott) es annak ellenere, hogy vagyom kicsit haza, meg tobb tudomanyt es erdekes dolgot szeretnek hallani, mint amit fogok es a napok egyre gyorsabban telnek majd. Ambivalens erzesekkel fogom megintcsak itthagyni szerintem Heidelberget. Ez igy jo. De egyenlore a holnapra koncentralok. Meg ma estere. Talan dolgozom, talan utanaolvasok az itt tortenteknek. Meglatjuk :)
Az ido huvos, csipos, ennel meg hidegebb lesz, de egesz nap az epuletben vagyunk, igy nem nagyon erint a kinti homerseklet. Ne aggodjon senki. Jol vagyok :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése