2009. október 8., csütörtök

Heidelberg - EMBO kurzus

Tegnap este szerencsesen megerkeztem Heidelbergbe. Az allomason derult ki, hogy temavezetom is azzal a vonattal utazik, mint en, csak mashova. Az o helye a vonat egyik vegere szolt, enyem meg a masikra (pontosan az utolso vagonban ultem). Bolzano elott mar alomba merultem es Innsbruck elott keltem fel... igy nem zargattam Attilat egy percig sem az uton (oromere vagy banatara). Remelem, nem sertodik meg, hogy fele se neztem.
Szoval igy a 8 ora hamar eltelt. A masodik vonatom kesett egy kicsit. Heidelbergben eligazitast kertem jarokeloktol. Mindenki beszel persze angolul. Es kedvesek is.
A hotel egy Bauhaus stilusban epitett (regi kollegium) hotel. Furcsa, de amugy teljesen klassz.
Volt tegnap kis osszerazodas, bemutatkozas, udvozles, kurzus bemutatasa, meg hogy orulnek nekunk, 30 embert szelektalni a 430-bol mekkora melo volt nekik, stb. Eszmeletlen meleg volt tegnap. A buszok teljesen zarva, levego allt. Szokatlan meleg ez itt allitolag. Ma se volt hideg egyaltalan, bar nem is voltam igazan szabadban, csak legkondis laborokban.
Delelott eloadasok voltak fejlodesbiologiarol, meg miert jo embriokkal dolgozni, mik az ujdonsagok, szemleletmod. Egesz jo volt. Aztan delutan laborba voltunk szetosztva. 3-an dolgoztunk egy helyen. "Light sheet based fluorescence microscopy". Vagyis 3D, in vivo. Szoval muslicakat paroztattunk miutan elesztovel meghoztuk a kedvuket a "legyottra". Aztan a lepetezett larvakat kimostuk es inkabb sikertelenul mint sikeresen kapillarisban fixaltuk mikroszkop alatt es aztan lezerrel "feny-sikot" hoztunk letre es szkenneltuk :) most epp veszi a gep a muslica embrio fejlodeset. Elotte persze lattunk marha erdekes es "mutatos" videofelveteleket. Hihetetlen, hogy mennyire tiszta, mennyire jelolheto, milyen latvanyos. Megtanultuk minden elonyet es minden egyszeruseget (meg persze a problemait is). Egy kis otleten mulik az egesz es jobb, mint a 2D-s, viszont csak kezzel van osszerakva, nem megvasarolhato. Erdekes volt. Viszont jol elfaradtam.
Mindenkit igyekeztek egy orszagbol osszetenni. Ennek koszonhetoen egy olasz lannyal vagyok. Eleg olasz. Csak anyanyelven beszel hozzam, mert angolul nem megy. Amugy aranyos, bar ejszaka horkolt, de ezert nem haragudhatok. Reggel nagyon jo volt arra ebredni, hogy csicseregnek a madarak. Annyira tud ez hianyozni Trentobol. A kaja nem a legjobb, de nekem boven megfelel addig, amig en valaszthatok es elkerulhetem azt, amiket sajnos nem szeretek.
Vmelyik reggel setalni szeretnek az intezethez. Meg a szunnapon (vasarnap) megnezni a kastelyt es a belvarost. Heidelberg eddig tipikus nemet, meg kicsit magyaros nekem. Az emberek kedvesek, tegnap este a buszon is segitettek, mosolyogtak, udvariasak. De a belvarost meg nem lattam. Mara ennyi. Remelem, az ido nem romlik el es a holnapi nap is erdekes lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése