2010. március 26., péntek

26

A helyszín gyönyörű. Pontosabban egy tengerpart. Én pedig ilyen tiszta és kék vizet életemben nem láttam. Nem jártam horvátoknál, Égei-tengeren, de láttam már szép partokat. Itt viszont a víz olyan áttetsző, hogy alig hiszem el, hogy létezhet ilyen.

Az egész sziget (legalábbis Paphos) idős angol turistákkal van tele. Rajtuk kívül senkit sem látni. Mindenki tökéltesen beszél angolul, mert vagy tud angolul, vagy eredeti angol. Rengetegen vannak, olyan nyugdíjassziget érzését keltik. A buszon is csak turista és csak szigorúan 60 év felett. Mindenki furcsán néz rám. Viszont könnyű útbaigazítást kérni angolul :)

Reggel telefonáltak a reptérről, hogy hozzák a bőröndömet Larnacaból. Én pedig nyakamba vettem a "várost". Igyekeztem a látványosságokat megtekinteni, viszont nem mindent sikerült, de azt hiszem, nem is tragédia. Sétáltam a kikötőben, ahol ettem is. Ott is lenyűgözött a víz tisztasága. Ahol hajókkal állnak és általában koszos (legalábbis kikötőkről ezt tapasztaltam eddig), ott nem messze úsznak, és a hajóknál is fenékig lelátni... ez szép.
Igyekeztem fotózgatni, tettem egy hatalmas sétát. Gyakorlatilag egész nap meg se álltam, fáradt is a lábam este.

Ciprus fura hely. Nem tudom, de engem nem tudott magával ragadni. A víz lenyűgöző, a várossal semmi baj (mondjuk látszik, hogy turistáknak épült, tele karaoke bárral meg gondolom nyáron éjjel pezsgő élettel, talán német turistákkal is), mégis valami nekem hiányzik. Nem tesz semmit hozzá a tengerparti városok kavalkádjához. Mondjuk látszólag nagy építkezések folynak, szerintem egy 5-10 év múlva bátran ajánlhatom. De egyenlőre nagyon drága, kevés látnivalóval, borzasztó sok angollal eléggé turistapénztárca-lehúzó. Mondjuk az is igaz, nem egy hetes barnulás miatt jöttem ide. Úgy biztosan egészen más érzés.

A balos forgalmat nem sikerült megszoknom, akárhogy igyekeztem.

Holnap előadok. Érzem, hogy borzasztó lesz. Nem is akarok rá gondolni, túl leszek rajta és kész.

Ja és a pékáruk itt valami fantasztikusak!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése