2010. július 23., péntek

Cincogás

Az "egerek" a következőképpen "cincognak", ha nincs a főnök: sokat dolgoznak több-kevesebb sikerrel.

Chris csütörtök délben lelécelt, de azért biztos ami biztos, mindenkit jól ellátott feladatokkal. Így a pénteket se úsztam meg szorgoskodás nélkül.

Előszöris, bár bennem mindig úgy élt, hogy az E.colival a legegyszerűbb bánni, hiszen egy baktérium, nem sok igénnyel. Hát nem így van. Egy kiszámíthatatlan dög. Főleg, ha azt akarjuk, hogy úgy táncoljon, ahogy mi fütyülünk. A harmadik próbálkozásra csak bedőlt nekünk, viszont ma Sumedhaval (a diáklánnyal) önállóan kellett gyakorolnunk negyedszerre is a dolgot. Sikerült megütnünk a 3 számjegyet a mérésnél, szuper, hihetetlen. Főleg azok után, hogy nem akart leülni a trutyi centrifugálás során sehogysem, plusz Sumedha mintája amikor kellett volna, nem nagyon akart elkékülni (mi annál inkább tettük mindezt). De a feladat teljesítve. Leginkább azt tanultam ezekből a próbálkozásokból, hogy a labormunka legnagyobb ellensége a buborék. A Western blotnál is és DNS mérésnél is a pokolba kívánjuk az állandóan jelen levő buborékokat.

De már kezdem látni ránézésre is mi az az 1 mikroliter meg a 1.5 milliliter.

Aztán amikor ugye a "macska" távol van, leginkább akkor történnek a "katasztrófák". A nap kataszrófája a számomra az az volt, hogy sötétszobát építenek a laborba. Az első gond ezzel az, hogy június végére ígérték, de még mindig csak tologatják, most épp augusztus 10-et ígérnek, hogy akkorra készen lesz. Hiszi a piszi. Ez viszont azt eredményezi, hogy mivel olyan "óriási" munkában vannak (kicsit látszatmunka ez, de sebaj), hibáznak is. Ma éppen sikerült áramszünetet generálniuk. Ebben az a szép, hogy mi 6 napig detektálunk az új kamerával. Hát, igen, mint azt sejteni lehet, ez ettől meghalt. Aztán újraindítottam, gondoskodtam arról, hogy működjön, ám elkövettem azt a hibát, hogy hittem a szememnek. A program szerint minden ment. Azért délután 5-kor a kíváncsiság csak megint a géphez vezérelt és akkor láttam, hogy az elmúlt 7 órában nem rögzített semmit a program :( Újraindítottam mindent és mostmár elvileg megint fut.

A lassú munkavégzésre és adminisztrációs kavarásokra Chris mindig csak csóválja a fejét és annyit mond nagy sóhaj közepette, hogy "hát igen, kezdek hozzászokni, hogy ez Középnyugat (Midwest)!". Látszólag a közelnyugat itt USA-ban a megbízhatatlan és nagyon lassú munkát jelenti :)

Az kisebb baj volt, hogy az áramszünet miatt a régi tára mérlegünk is megkergült és várhattam egy órát a munkával, míg visszaállt a normális helyzetbe.

Ma az áramszünet alatt azt is megtapasztaltam, hogy a bunsen lángja nem ad semmi fényt sötétben (persze a láng maga az kék). Igen, amikor lekapcsolódott minden, épp a fülkében dolgoztam.

El kell olvasnunk a nagyon unalmas és nagyon hosszú labor munkavédelmi oktatást is. Online.

Az idő az a 36 fok és tömény párával jellemezhető, de sajnos ez sem gátol meg engem abban, hogy minden nap lelkesen cipeljem a pulcsim magammal.

És az Inception nem is 3D film. De azért megnézzük ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése