2010. július 9., péntek

Munka és munka

A hét megint gyorsan telt. Munkával teli volt. No meg a július 4 utáni hétfői szünnap azért kicsit lecsípett a hétből.

Sajnos tornaterembe csak ma tudtam menni, most mászni se voltam :( Viszont kiderült, hogy a laborban az új lány is falat mászik :D Lehet, hogy néha együtt megyünk majd egy mászóterembe. Meglátjuk.

Szerdán megint "journal club" volt, ahol mindig valamelyikünk bemutat egy cikket és jól átrágjuk minden részletét. Most rajtam volt a sor. Sok kérdés, sok válasz, sok jegyzet, megint tágult az agyam vmi hasznossal :)

Aztán megérkeztek a sejtjeim is :) Amiket jól fel is cimkéztem és be is tettem a mínusz 20 fokba. Ezzel párhuzamosan egyedül csináltam "reacetube"-ba médiát (sejteknek tápanyagot), majd pár napra rá be is oltottam sejtekkel :D Már ezt is egyedül ;) És végül mindennek az volt a célja, hogy a kamerát teszteljük, vagyis mérjük a sejtek által kibcsátott fényt :D
A kamera inkubátorral való összetákolását is tervezgettük, ötleteltünk, majd még a végleges verzió előtt azért csak nem bírtunk magunkkal és összetákoltunk vmit a méréshez, hogy ma tesztelhessük a masinát, megy-e és hogyan megy. Az objektív manuál, azt kellett állítgatni, fókuszálni. Meg persze ez ferde, az nem jó... elszöszöltünk Chrisszel. De most hétvégére úgy hagytuk ott, hogy 3 napig mérünk egy próbát (kisebbeket már ma is detektáltunk), de belecsapunk a lecsóba. Bizonyos dolgokat még ki kell találnunk, de nem bánom, mert megintcsak többet olvashatok optikáról, ami nekem tetszik! Aztán ha kialakítjuk a végleges helyét, akkor jöhet az optimalizálás és készreállítás. Kicsit örülök, hogy mérnök vagyok és még hasznát is vehetem kicsit :)

Közben megtanultunk E.colit transzformálni (vagyis genetikailag módosítani). Plazmidot is izoláltunk. Ma a szomszéd laborban is voltunk, ahol láttam rózsaszín mikropipettákat, meg mindenféle cuki alakú (pl. halacska) kémcsőtartókat...

Jaj meg autoklávoztam (sterilizáltam eszközöket) is egyedül, sőt saját pipettákat és pipetta hegyeket feliratoztam a nevemre a többiekhez hasonlóan. Szóval így állok mostanában.

Egy géneket tervező progival is ismerkednem kellene, frissítgetem a jól elbújt általános genetika tudásomat is. Most ugye rajtam a sor, hogy megtervezzem a rendszeremet, amivel dolgozni fogok. Lassan minden készen áll hozzá. Sejtek, kamera...

Közben tézist írok és a jövőről gondolkozom. Nem unatkozom.

Holnap a szokásos bevásárlás. Aztán ha másnak is tetszik az ötlet, akkor este elmegyünk vacsizni. Abba az indiai étterembe, ahova az érkezésemkor vitt Chris. Hm de finom is volt az! Amcsiban az éttermek jók és nem is drágák szerintem. Még a híres "Pomodori" nevű olasz étterem is vár rám, meg a német-magyar étterem az egyetem mellett. Most úgy tűnik, micsoda gasztronómia-imádó lettem, pedig igazából csak nem igazán van mást csinálni itt. Najó, a Kings Island nevű vidámparkba tutira elmegyek hamarosan. Meg Chicagot is le kellene ülnöm megterveznem, mert anélkül nem mehetek haza, hogy el ne menjek Chicagoba. Várom. Minden idő és idő és tervezés kérdése.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése