2010. július 13., kedd

Egyre sűrűbb

A hét megint csak telik. Még csak kedd van, de hulla fáradt vagyok. Egyre több a teendő.

Jelentem, elkezdtem a "saját" kísérleteket is. Magamtól csinálom, de azért Chris őrző szeme rajtam van. Mostmár a harmadik típusú (találkozást) jegyzőkönyvet is vezetnem kell. Kézzel egy zöld keménykötétes kötetbe. A diplomamunkám volt hasonló kinézetű. Ez a hivatalos, formai része, amit ha jönnek ellenőrizni, lehet mutogatni. Mellette van még ugye két másik elektronikus jegyzőkönyv... néha "too much" (túl sok).

Hétfőn Chris tartott egy bevezetőt az elméletből nekem és Sumedhanak. Ketten ugyanazt csináljuk párhuzamban, csak két különböző génnel. Saját konstrukciót gyártunk, manipulált sejteket, amikkel majd lehet kísérletezni. Ehhez mértem megint sokmindent tanultunk. Először közösen, majd magunknak is.

E.coli transzformáció, élesztő rekombináció és Neurospora transzformáció. Elnézést a szakmai mondatért. Be is fejeztem.

Ma táptalajt pacsmagoltam, meg autoklávoztam, meg növesztgetem a gombákat és oltogatom őket innen-oda, kémcsőből Petri-csészébe meg aztán labdát csinálok belőlük (szó szerint!) Erlenmeyer lombikban, majd aztán megint jöhet a folyékony nitrogénes turkálás (azt hiszem, holnap vár rám ez a része). Mostmár nem csak gyakorlásképp, hanem valóban DNS-t akarunk kivonni (pontosabban kimorzsolni (mozsárral)) azokból a szerencsétlen sejtekből. Abból meg majd lesz minden jó, mi szem-szájnak ingere.

A héten PCR-eztünk is. Vagyis DNS-t nyitogatunk-zárogatunk és "szintetizáltatunk". Ma ennek kapcsán nosztalgiaként eszembe is jutott Yellowstone és a hőforrások... akinek még rémlik, ott említettem a Taq-ot ;)

Jaaa, közben a kamera lemérte a hétvégén, amit le kellett mérnie. Még azért tesztelni kell, úgy érzem.

Aztán ma szerettem volna elmenni mászni. Úgy éreztem, hogy 5-kor már nem lesz dolgom, miután egész nap hajtás volt, de mikor rákérdeztem, azért még 2 dolog is várt rám. Méghozzá volt benne egy 1 órás szünet is... aztán még jegyzőkönyvet írtam. Fél 8 után léptem ki a labor ajtaján.

A mai nap rá kellett jönnöm, hogy a jegyzőkönyvek, amiket vezetek, nem érnek semmit. Illetve hiába csináltam belőle tartalomjegyzéket, amiből egy kattintással a kívánt receptnél vagyok, semmit se találok :( Nem akarok kézzel csinálni mindent, mert nem fogom bírni a sok papírt hazavinni a repcsivel. Viszont elektronikusan szerintem sokkal nehezebb. Nem lehet bele könnyedén rajzolni, szemléltetni, semmi ilyesmit. Sőt, hiába igyekszem a lehető legrészletesebben vezetni, még mindig kérdésekkel vagyok tele, amikor saját kezemmel kell intéznem a dolgokat. Ami ránézésre triviális, gyakorlatban sosem az. És bizony nem emlékszem fejből mindenre. Állítólag majd gyakorlással az ember megtanulja, megszokja.

Holnap megint cikk-kibeszélős nap. Nem én tartom, de a cikket át kellene még ma rágnom.

Csütörtök-péntek nem lesz a "főnök". Semmi tervem nincs még. Lehet, valami múzeumban kikapcsolom az agyam, vagy vhol a városban igyekszem fotózni egy nagyot... az a baj, hogy Chicagot már késő megtervezni a hétre :( Más hely meg nincsen a közelben, ahova mehetnék. A mászóterem zárva lesz. És esőt mondanak (illetve már nem annyira a videó szerint). Ma is esett reggel.


Helyi időjárásjelentés

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése