2010. augusztus 7., szombat

Újra Cincinnatiben

A múltkor elfelejtettem írni, hogy a Starbucksos csalódások után rátaláltam az itteni (USA) eddigi legjobb kávéra. A tanszékünkön főzik ingyen... sajnos eddig mindig üres volt a tank és mivel reggel nem szeretek kávét inni, így kevés az esélye, hogy élvezhetem. De azért ezt viccesnek találtam és a Starbucks elmehet a sunyiba :) Remélem, otthon a kihalt gyorsláncolatok sorsára jut, mert azért valljuk be, Budapesten rengeteg jó kávézó van jó kávéval és nem illene csak a márka miatt megmaradnia, hogy sznoboskodni lehessen otthon. Juj nagyon negatív vagyok, de sajnos igen, USA-ban a Starbucksot vmiért jónak tartják, egyenlő lett a kávé jelentésével, viszont itt a kávé nincs olyan szinten, mint Európában. Lássuk be. Nincs nagy létjogosultsága otthon drága pénzeket kiszedni a zsebeinkből (jó, az enyémből nem). Bár mindenki azt csinál, amit akar, mindaddig, ameddig nem halnak ki a Starbucks mellől a régi hangulatos kávézók, mert azt sajnálnám.

Aztán ma az volt a nagy "program", hogy mivel a srác, aki szokott vinni bevásárolni nem ért rá, Seonyounggal és a most itt nyaraló barátjával gyalog sétáltunk el a legközelebbi boltig. 20-30 perc, napsütés oda és vissza is ennyi. Szerencsére ma nincs nagy pára. Az halálos lenne.

Azt találtam ki, hogy mi lenne, ha délelőtt a Paneraban "reggeliznénk". Már hallottam róla, nagyon dicsérik. Kipróbáltuk. Oooooooh, finom :) Ez egy pékség, ahol sokféle szendvicset, meg péksütit is árulnak. Frissek, ropogósak, kívánatosak. Én egy kis tál francia hagyma levesnél és szendvicsnél tettem le a voksom, amihez adtak még egy kis kenyeret. Nagyon tele laktam magam és nagyon finom volt. Ajánlom mindenkinek. Árban sem olyan kirívó a többi gyorsétteremhez képest. És elvileg minden "organic" és friss és organic és organic... ez most Amerikában a mánia. Természetes ételek (megjegyzem, kólával... na én ekkor nevetek jót magamban. Minden természetes, de hogy vagy édes szirupos löttyöt vagy kólát lehet vagy bubimentes ásványvizet (ami sokszor csak szűrt csapvíz néven fut és nem is ásvány) és nincs egy friss narancslé... mindegy. Én sose fogom itt megszokni, hogy számomra az arányok el vannak tolva és annyira erősködnek a zsírmentes, természetes, alacsony cukros de édesítőszerrel telepumpált dolgokkal, miközben szerintem elég lenne, ha néha valami frisset is ennének, nem csak fagyasztott meg gyorskaját. Mindegy.)

Szóval a Panera jó :)
Majd voltunk bevásárolni. Mint említettem, a legközelebbi boltban, ami mivel az egyetem nem a legjobb környéken van, a bolt sem arról híres, hogy luxus tisztaságú. Már hallottam rémsztorikat róla. De cáfolnom kell. Teljesen normális és rendes bolt. Igaz, nagyon "sötét" az alaphangulata, de ez engem egyáltalán nem zavar, hidegen hagy és az is igaz, hogy feltűnő, hogy két rendőr van fegyverrel állandó sozlgálatban a megszokott szimpla egyszem biztonsági őr helyett, de ezt inkább csak elővigyázatosságnak nevezném. Persze nem láttam senki bőpólója és bőgatyája alá, hogy van-e fegyvere, vagy nincs, de nem is akartam. Én a "hírhedt" Cincinnati "hírhedt" részén található boltban is csak egyszerű bevásárolni vágyó családokkal találkoztam. No komment. Nem szabad minden rémhíreket elhinni.

A virágcsokrom kezd kókadozni, de azért még mindig gyönyörködöm benne. Lassan elérjük a felét az ittlétemnek és onnan már "kifele megyek", ahogy mondani szoktuk. Mára ennyi.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése