2010. június 20., vasárnap

Események tömkelege

Előszöris tegnap megérkezett az Olaszországba száműzött bankkártyám.
Másodszor, a nap híre: van karalábé és petrezselyem az amerikai Kroger boltban :D Amikor tegnap megláttam, elcsodálkoztam és nagyon örültem. Igen, ma veszek egy csomóval és igen, el fogom rágcsálni. Olyat csinálok, amit Olaszországban nem lehet, de a tengerentúlon igen. Hihetetlen.

Tegnap reggel felébredtem 8-kor (óra keltett) és olyan sötét volt, mintha még éjjel közepe lenne. Szakadt az eső. Nem volt kedvem kikecmeregni, adtam magamnak egy fél órás szundit, de aztán csak keltem, mert 10-kor indultunk Seonyounggal boltokban nézelődni. Olyan kirakatbambulósan vásárlásmentesen, ahogy a múltkor is írtam. Mire mentünk, elállt az eső és onnantól kezdve egész nap csodálatos idő volt.
Benéztem egy T-Mobile boltba, mert még mindig filózok, hogy kell-e nekem amerikai telefonkártya vagy sem. De inkább a nem felé hajlok. Akiket ismerek, azokkal együtt dolgozom, vagy éppenséggel együtt lakom. Lehet ki fogom vészelni ezt a pár hónapocskát. Nem tudom. Ha lenne vmi jó kis akció, amivel nemzetközi számot jó olcsón lehetne hívni, gondolkodás nélkül vennék, viszont itt még azt is legombolják a dolgozóról, amit otthon nem. Például ha külföldről ír valaki nekem smst (USA-ba amerikai számomra), akkor nekem is fizetnem kell érte... a hívás ugyanez. Ha én fogadok "itthon" egy külföldi hívást, akkor tőlem ugyanannyi(!) percdíjat vonnak le, mintha én hívnám azt a külföldi számot. Aztán erre rájön ugye hogy otthon is levonják attól, aki hív... hihetetlen. Olyan mások a szabályok. Ez az sms ez kicsit nekem sok. Ha ír nekem vki, akkor tőlem is vonják. Na mindegy. Szóval nem tudom, mennyire van szükségem rá.
Aztán fél 2-kor felvett minket Sun és a kínai pasas, aki még szokott velünk jönni hétvégén vásárolni. Elmentünk bevásárolni a barbecue-hoz a Costco nevű csodahelyre. Nem tudom, kinek az ötlete volt, de az amúgy is hatalmas amerikai csomagolásoknak ez az extra extra nagyüzemi verziója. Nem is sikerült rendesen megvenni a dolgokat. Olyan mint a Metro, kell hozzá kártya például. Szóval mivel ilyen szerencsétlenek voltunk, innen átmentünk a jól ismert Krogerbe befejezni a vásárlást. Meg a kóreai boltba.
A barbecue egy kóreai család házában volt. Sajnos nem emlékszem a nevére :( EGy doktor és felesége és két fia. A nagyobbik fiú 5 éves, aranyos és egy pillanat alatt leszűrte, hogy hozzám angolul kell beszélni, míg a többiekhez kóreaiul. Semmi gond nélkül tette mindezt, irigyeltem is, hogy hát, igen, ilyen a kétnyelvűség. Előny.
Összesen 10-en voltunk, meg a gyerekek meg a kutya. Kóstoltam (fonetikusan:) "kim-dzsit", ami csípős volt és halízű, de kibírtam azt az egy falatot. Meg volt "noodle", meg husik, zöldség, meg valami csípős zöldségszerű "savanyúságféle", ami finom volt bár nem annyira gusztusos a látványa. Az összes többi hozzávaló az szokásos volt, jól laktam.
Aztán kóstoltam rizspálinkát. Az ázsiaiak kevés bontóenzime miatt ez náluk az erős kategória (19%-os). Első szaglásra mint az aceton, aztán ízre is mint az aceton, de nem erősebb egy női likőrnél. Kérdezték, hogy hú, erős-e, de amikor mondtam hogy a pálinka az inkább 40 fokos, akkor csak néztek egyet, Chris meg erősen bólogatott, hogy hát az azért más :) De én nagyon örültem, hogy ezt is kipróbálhattam.
Kellemes volt a társaság, a kóreai szókincsemet megint bővítettem :) Mostmár azt is tudom mondani, hogy "Nem értem" és amikor a többiek beszélgetnek, az általam ismert szavakat biztonsággal kihallom. Milyen elképzelhetetlennek tűnik ez távolról egy ázsiai nyelvvel kapcsolatban, és mégis, ez is egy nyelv :) Sőt, azon is nevettem, hogy már nem halnék éhen Kóreában, tudnék rizset meg csirkét kérni, meg is tudnám köszönni és ha válaszolnak, mondhatnám, hogy nem értem :) Az ábécéjükre is rákérdeztem, elsőre mintha minden betű ugyanaz lenne, de aztán rájöttem, hogy ott van bizony a k, az m, az n, az sz sorban... szóval ez is hasonló.
Az állványom tervezett érkezési időpontja kedd és szerda :D Ha valóban megérkezik, akkor hétvégén városfotózást tervezek és ki is próbálom :)
Eltelt a negyedik hét is :D Az már egy hónap :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése